Różne

Historyczna puszka traci odniesienia do Biblii

lyles golden syrup
Odniesienia do Biblii są usuwane.

Potomek Abrama Lyle’a, pobożnego chrześcijanina, twórcy projektu puszki syropu Lyle’s Golden Syrup, skrytykował rebranding opakowania produktu, który usuwa odniesienia do Biblii.

Projekt puszki pozostał w dużej mierze niezmieniony od czasu jej stworzenia w latach 80. XIX wieku przez Lyle’a, który był starszym kościoła prezbiteriańskiego w Greenock w Szkocji.

Jego chrześcijańskie przekonania były inspiracją do zaprojektowania puszki z charakterystycznym zielono-złotym lwem otoczonym rojem pszczół – nawiązaniem do starotestamentowej historii o Samsonie i lwie.

Obrazowi towarzyszył biblijny cytat: „Z mocnego wyszła słodycz”.

Obecnie producent Tate & Lyle Sugars zrezygnował z tego wizerunku, pokazując jedynie twarz lwa, co wywołało reakcję.

Alexander Linklater, prawnuk Abrama Lyle’a, powiedział, że rebranding był „złym posunięciem w przygnębiającej tradycji niepotrzebnych zmian”.

Powiedział on The Telegraph: „Zmieniają coś, co jest zarówno bardzo charakterystyczne, jak i znajome, na coś ogólnego i niejasnego.

„To była najstarsza brytyjska marka. Rebranding jest odejściem od tego, co było częścią prawdziwej, komercyjnej historii”.

Dodał: „Nie sądzę, by ten słaby niewyraźny lew był dobry. Po co wyrzucać 140 lat sprawdzonego brandingu?”.

Tate & Lyle Sugars powiedział, że religia nie odegrała „żadnej roli” w rebrandingu puszki.

źródło: Christian Today

pokaż więcej

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button