Ze świata

Chrześcijańska szkoła przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka

chłopiec szkoła Szkoła chrześcijańska w Niemczech podważa obecny w kraju „restrykcyjny system edukacyjny”, ponieważ urzędnicy rządowi zakazali jej otwierania kolejnych placówek.

Szkoła o nazwie Association for Decentralized Learning (ADL), która proponuje wirtualne i domowe programy edukacyjne, wniosła sprawę do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, gdy rząd odmówił jej akredytacji.

W 2014 roku, szkołą nie dostała pozwolenia na uruchomienie ofert edukacyjnych dla uczniów pierwszej i drugiej klasy, mimo spełnienia wszystkich nakazanych przez państwo kryteriów i wymogów.

W 2017 roku prawnicy wnieśli pozew na podstawie bezczynności i przedstawili swoją sprawę na trzech oddzielnych posiedzeniach. W zeszłym roku Niemiecki Sąd Konstytucyjny odrzucił ostateczną apelację krajową.

Obecnie ADL ubiega się o rozstrzygnięcie sprawy przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka.

Restrykcyjny system edukacyjny Niemiec

Szkołę reprezentuje Alliance Defending Freedom International, chrześcijańska organizacja prawna, która twierdzi, że restrykcyjny system edukacyjny Niemiec ogranicza wybory edukacyjne i prawa rodzicielskie.

„Prawo do edukacji obejmuje prawo przyjmowania innowacyjnych rozwiązań, takich jak szkolnictwo hybrydowe. Ograniczając ten model edukacyjny, państwo łamie prawo niemieckich obywateli do podążania drogą edukacji, która odpowiada ich przekonaniom” – powiedział w komunikacie prasowym dyrektor europejskiej adwokatury ADF, Felix Bollmann.

„Jeśli chodzi o wymóg fizycznej obecności, Niemcy mają jeden z najbardziej restrykcyjnych systemów edukacyjnych na świecie” – dodał. „Fakt, że innowacyjna szkoła oparta na chrześcijańskich wartościach nie otrzymała akredytacji, to poważne zajście warte analizy sądu”.

Association for Decentralized Learning przez dziewięć lat z powodzeniem prowadziło niezależną szkołę hybrydową, zatrudniając licencjonowanych nauczycieli i trzymając się ustalonego programu nauczania.

Uczniowie, którzy korzystają z tego programu, otrzymują na egzaminach wyższą, standaryzowaną punktację w porównaniu ze swoimi rówieśnikami, którzy uczą się w instytucjach kontrolowanych przez rząd.

„Dzieci mają prawo do edukacji w pierwszej klasie. W naszej szkole zapewniamy rodzinom edukację, jaka spełnia ich indywidualne potrzeby szkoleniowe i pozwala uczniom kwitnąć” – powiedział Jonathan Erz, dyrektor ADL.

Tymczasem, urzędnicy sądowi twierdzą, że mimo wyższych osiągnięć akademickich, hybrydowy model szkoły nie pozwala na socjalizację rówieśniczą.

„Państwo niemieckie jawnie łamie nie tylko wolność edukacji, ale też prawa rodzicielskie”

Bollmann mówi, że rodzice powinni mieć prawo wyboru, gdzie ich dzieci chodzą do szkoły.

„Prawo międzynarodowe wyraźnie postanawia, że rodzice są pierwszym autorytetem w edukacji swoich dzieci” – wyjaśnił. „Podważając to prawo, państwo niemieckie jawnie łamie nie tylko wolność edukacji, ale też prawa rodzicielskie. Co więcej, nauczanie na dystans w czasie lockdownów z powodu COVID-19 pokazuje, że całkowity zakaz niezależnego i cyfrowo wspieranego nauczania jest przestarzały”.

Tobias Riemenschneider, pastor Ewangelickiego Reformowanego Kościoła Baptystycznego we Frankfurcie w Niemczech, w wywiadzie dla „The Daily Wire” powiedział, że chrześcijańscy rodzice chcieliby mieć więcej do powiedzenia w kwestii powinności swoich dzieci.

„Nawet dla wielu chrześcijan, którzy widzą chodzenie do szkoły jako generalnie harmonizujące z ich wiarą, sytuacja w ciągu ostatnich trzech lat ulegała fundamentalnej zmianie” – powiedział Riemenschneider. „W ostatnim okresie, państwo coraz częściej uwzględnia w programie nauczania ideologie, które przeczą nauce Biblii, takie jak homoseksualizm i transgenderyzm. Wielu rodziców ma uzasadnione obawy, że ich dzieci będą w szkole indoktrynowane wbrew ich przekonaniom, a wiele dzieci będzie nawet zachęcanych do akceptacji homoseksualizmu lub poddawania się operacjom zmiany płci”.

Erz ma nadzieję, że sądy dostrzegą wartość ich modelu edukacyjnego.

„Mamy wielką nadzieję, że Sąd skoryguje tę niesprawiedliwość i orzeknie na korzyść wolności edukacyjnej, uznając, że nasza szkoła zapewnia innowacyjną edukację o wysokim standardzie, co obejmuje wykorzystanie nowoczesnej technologii, indywidualną odpowiedzialność ucznia i cotygodniowe godziny obecności” – powiedział Erz.

Autor: Talia Wise

Źródło: CBN

pokaż więcej

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button