Nareszcie istnieje program edukacyjny promujący zarówno dążenie do najlepszych osiągnięć naukowych, jak i dbanie o własne poczucie bezpieczeństwa, dający jednocześnie uczniom zestaw umiejętności do budowania relacji z nauczycielami.
Program zbudowany w oparciu o bestsellerową pozycję Pięć języków miłości, wykorzystujący rezultaty wieloletnich badań, który ma za zadanie pomóc zarówno nauczycielom, jak i uczniom w tworzeniu i rozwijaniu więzi na poziomie edukacyjnym i międzyludzkim.
Wewnątrz znajdziesz:
- Propozycję ośmiu prostych i łatwych do przeprowadzenia lekcji, w wersji pełnej i skróconej (średni czas potrzebny na przeprowadzenie lekcji: 35 minut).
- Program dostosowany do potrzeb uczniów szkoły podstawowej, z uwzględnieniem uczniów z traumą czy specjalnymi potrzebami oraz uczniów wybitnych.
- Instrukcje i wskazówki ułatwiające budowanie i rozwijanie więzi z nauczycielami, pracownikami szkoły, kolegami i rodziną na możliwie najgłębszym poziomie zrozumienia.
- Karty Pracy dopasowane do wieku uczniów, do wykorzystania w czasie zajęć, jak i na przestrzeni kolejnych lat
Zestaw narzędzi i pomysłów dla wszystkich pracowników placówek edukacyjnych, ułatwiających budowanie kultury akceptacji i poszanowania różnic.
Materiał ten został wielokrotnie sprawdzony i wykorzystany w licznych szkołach, publicznych i prywatnych, dając za każdym razem zdumiewające rezultaty. Czyta się jak dobrą książkę, pełną wciągających historii i przemyśleń, pomagającą zagłębić się w zagadnienie, jakim jest budowanie prawdziwych i trwałych więzi między nauczycielami i uczniami.
Nie trafiłam wcześniej na program, który byłby tak skuteczny, a jednocześnie nastawiony na zadbanie o potrzeby emocjonalne innych osób. Kurs opracowany w oparciu o Pięć języków miłości zdaje się być szansą na wypełnienie luki między nauczycielami i uczniami, budując drogę do prawdziwie efektywnej nauki.
– Stacie I. Smith, trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli,
wielokrotnie nagradzana za swoje osiągnięcia, Detroit, USA
Odkrywanie pięciu języków miłości w szkole jest jak moje spełnione marzenie. Taki magiczny kociołek pełen pomysłów, aktywności, strategii i wiedzy, które zamierzam wykorzystywać od razu na początku każdego nowego roku szkolnego. Doceniam łatwość, z jaką mogę prowadzić poszczególne lekcje, dzięki dokładnym opisom, oraz możliwość poznania i zrozumienia każdego ucznia z osobna.
– Dr Summershea L. Shadden-Cobb, nauczyciel, Szkoła Cumberland County, USA
Dane książki:
Autorzy: Chapman Gary & Freed D.M.
Rok wydania: 2023
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Logos
Do kupienia np. Dobry Skarbiec
Fragment
Tak zaczyna się książka „Odkrywanie pięciu języków miłości w szkole”.
Pracuję w edukacji od ponad dwudziestu lat. Nie jestem nowicjuszem w tej dziedzinie i jedną z rzeczy, które widzę w dzisiejszych czasach, jest powiększająca się przepaść między nauczycielami a uczniami. Nauczyciele pracują tak ciężko, by przedstawić swoim uczniom „najlepsze praktyki”, że wydaje się, iż ledwie mogą zaczerpnąć powietrza, aby „poznać” swoich uczniów. Jestem zwolennikiem najlepszych praktyk i uważam, że to, czego uczymy, powinno być poparte badaniami – dotyczy to również tworzenia wszelkich lekcji i programów nauczania, w tym naszego. Bez dalszego zwlekania pozwolę sobie przedstawić kilka ważnych pomysłów dotyczących relacji, które odkryłem w trakcie analizowania wyników badań.
Przejrzałam mnóstwo badań, które w większości sugerują, że jeśli uczniowie nie mają silnych więzi z nauczycielem, nie będą sobie radzić w wielu sytuacjach w klasie, na korytarzach, na placu zabaw, w autobusie, na przerwie obiadowej, próbując nawiązywać przyjaźnie i w wielu innych momentach, które mogą pomóc uczniom w osiąganiu wyników w nauce. I choć kontakt z nauczycielem jest ważny, nie zapominajmy o badaniach dotyczących kontaktów uczniów z rówieśnikami, uczniów z rodziną oraz rodziny ze szkołą. Na podstawie moich badań mogę powiedzieć, że więzi między uczniami i innymi osobami mają zasadnicze znaczenie w odniesieniu przez nich sukcesu.