Ze świata

Płatki Kellogg’s w stylu LGBT: wybierz swój zaimek osobowy

Kellogg
Firma Kellogg wprowadziła na rynek płatki zbożowe „Razem z dumą” przed miesiącem Pride 2021. Firma przekaże darowizny za każdy zakup grupie wsparcia LGBT GLAAD. | Kellogg’s

Wiodący, amerykański producent płatków śniadaniowych, we współpracy z organizacją orędowniczą LGBT stworzył specjalne płatki, na których opakowaniu umieszcza zachętę do wyboru własnego zaimka osobowego.

Kellogg’s, firma matka popularnych marek płatków śniadaniowych, m.in. Apple Jacks, Frosted Flakes, Fruit Loops, Raisin Bran, Rice Krispies i Special K, w drugiej połowie maja przedstawiła swoją kampanię „Together with Pride” (Razem z Pride), prowadzoną we współpracy z GLAAD.

Kampania, która przyjęła slogan: „Pudełka są na płatki, nie dla ludzi”, będzie trwać od 1 maja do 30 listopada 2021 roku. Opiera się na przesłance, że „bez względu na to, kim jesteś, kogo kochasz lub jakich zaimków używasz, jesteś zbyt wyjątkowy, by mieścić się w pudełku”.

Na swojej stronie na Instagramie, firma z Michigan podkreśliła, że za każde sprzedane pudełko płatków „Together with Pride”, 3 dolary przekaże GLAAD. Założona pierwotnie jako Gay & Lesbian Alliance Against Defamation (Sojusz gejów i lesbijek przeciwko zniesławieniu), GLAAD promuje akceptację LGBT w mediach.

Z przodu pudełka płatków widać ozdobione kolorami tęczy logo Kellogg’s i logo GLAAD.

Poniżej, miskę tęczowych płatków otaczają postacie z kreskówek związanych z markami Kellogg’s. Na swojej stronie internetowej, GLAAD opisuje limitowaną edycję produktu, wyjaśniając, że „nowe płatki zawierają tęczowe serca o jagodowym smaku, posypane jadalnym brokatem”.

„Z każdego pudełka zwolennicy dowiedzą się o długotrwałym partnerstwie Kellogg’s i GLAAD, w każdym znajdą też opaskę 'Razem’, by dumnie ogłaszać i nosić swoje zaimki” – napisał organizator wydarzeń GLAAD, Mark Olson. Opcje zaimków zaproponowane na boku opakowania obejmują tradycyjne „on/jego” i „ona/jej” oraz dodatkowe „oni/ich”.

Zdjęcia na mediach społecznościowych pokazują, że na boku pudełka można „dodać własny” zaimek. Również na wierzchu jest podobne miejsce na wpisanie swojego preferowanego zaimka.

Prezes i dyrektor naczelna GLAAD, Sarah Kate Ellis, wydała oświadczenie, chwaląc opcje zaimków jako jedną z wielu „inicjatyw, które naświetlają znaczenie używania poprawnych zaimków w celu tworzenia bezpiecznych i zapraszających przestrzeni dla ludzi trans i bezpłciowych”.

Doug VanDeGelde, dyrektor naczelny Ready to Eat Cereal Category w Kellogg’s USA, określił nowy produkt jako „najnowszy rozdział w wieloletnim partnerstwie z GLAAD” i „ewolucję uwielbianych płatków All Together, które wcześniej były dostępne tylko online”.

Produkt „Together with Pride” to nie pierwsza inicjatywa firmy, podjęta w ramach działań na rzecz LGBT. W 2014 roku, Kellogg’s znalazł się pod obstrzałem za sponsorowanie parady Pride w Atlancie oraz udostępnienie maskotki Tygrys Tony w reklamie w dołączonym do imprezy „przewodnika Pride”.

W reklamie, obok Tygrysa Tony’ego umieszczono napis: „Noś swoje paski z dumą”. Dalej Tygrys deklarował: „W Kellogg’s jesteśmy ewoluującą kulturą, która szanuje i akceptuje orientację seksualną swoich pracowników, ich tożsamość płciową i ekspresję płci, aby wszyscy pracownicy mogli być autentyczni i w pełni zaangażowani”.

Na dole reklamy widniało logo Kellogg’s wraz z informacją, że firma została wymieniona przez organizację aktywistyczną LGBT, Human Rights Campaign, jako jedno z „najlepszych miejsc do pracy na rzecz równości LGBT”.

Nowe płatki Kellogg’s wywołały ostrą krytykę konserwatywnych grup chrześcijańskich.

Amerykańskie Stowarzyszenie dla Obrony Tradycji, Rodziny i Dobrobytu (American Society for the Defense of Tradition, Family and Prosperity) napisało petycję, wzywając Kellogg’s do „zaprzestania promocji pro-homoseksualnych płatków śniadaniowych 'pride'”.

W petycji adresowanej do dyrektora naczelnego Kellogg’s, Steve’a Cahillane, wezwano firmę do „promowania czystości i cnoty, a nie pożądania i występku”, oraz zażądano, by Kellogg’s przestał sprzedawać płatki [’pride’]. Do piątku 28 maja po południu, petycję poparło ponad 21 tysięcy osób.

Płatki śniadaniowe „Together with Pride” pojawiają się tuż przed rozpoczęciem dorocznego Miesiąca Pride, który wspiera ruch LGBT. Wiele innych firm zaczęło już promować produkty w tęczowych kolorach w uznaniu dla tego wydarzenia.

Tęczowa kolekcja Disneya

Disney przedstawił „Tęczową kolekcję Disneya”, zawierającą odzież z tęczowymi wizerunkami swoich ulubionych postaci. Co więcej, firma rozrywkowa nawiązała współpracę ze swoimi partnerami, by stworzyć tęczowe zabawki przedstawiające postaci Disneya.

Ciasteczka Oreo

W październiku zeszłego roku, firma Nabisco wydała limitowaną edycję ciastek Oreo ze składnikami w kolorach tęczy, by podkreślić obchody Miesiąca Historii LGBT.

Autor: Ryan Foley
Źródło: Christian Post

Inne
LEGO wypuszcza pierwsze klocki z tematyką LGBTQ

pokaż więcej

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button