Ze świata

LGBTQ dla dzieci: Disney i Nickelodeon reklamuje „Pride”

lgbt

Czerwiec był miesiącem Pride społeczności LGBTQ, a Disney Channel i Nickelodeon po raz pierwszy wyemitowały reklamy wspierające ideologię LGBTQ, kierując je do swoich dziecięcych odbiorców.

Disney już od kilku lat promuje w swojej ofercie programowej elementy LGBTQ, co nie uszło uwagi mediów informacyjnych, a w zeszłym roku, po raz pierwszy w historii, zaprosił paradę LGBTQ Pride do paryskiego Disneylandu. Jednak, jak podaje Christian Headlines, wcześniej korporacja ograniczała na swoich platformach mediów społecznościowych tego typu propagandę „Miesiąca Pride”.

W czerwcu tego roku, Disney Channel wyemitował reklamę „Pride” z udziałem Raven-Symone, która jest lesbijką. Aktorka ani razu nie wypowiada tam słowa „gej”, zamiast tego skupiając się na „pójściu razem na wszystkich ścieżkach życia”.

„Jesteśmy w nowej erze, w której nie ma już tylko czerni i bieli” – mówi Symone na filmie reklamowym. „Mamy purpurę, czerwień i całą tęczę. Każdy chce być traktowany z szacunkiem i to jest piękne. Bardzo mi się podoba, gdy możemy pójść razem na wszystkich ścieżkach życia – w każdym wieku, we wszystkich kolorach, i świętować jedność bycia autentycznie sobą. Pride to dla mnie siła. Pride to bezinteresowność. Pride to przyjaciele, rodzina. Pride to ty”.

Przez cały miesiąc, Nickelodeon był bardziej bezpośredni, pokazując różnych artystów z kręgu LGBTQ.

Według relacji Christian Headlines, jedną z twarzy Nickelodeon była Amandla Stenberg. Reklama z jej udziałem ukazała się w niedzielę podczas emisji serialu animowanego dla dzieci „The Loud House” („Harmidom”) na TV-Y7.

„Cieszymy się z działań podejmowanych przez Amandlę Stenberg” – mówi narrator w tle reklamy. „Amandla jest aktorką, artystką i działaczką, która w wieku zaledwie 13 lat wystąpiła w filmie 'The Hunger Games’ (’Igrzyska śmierci’). W 2018 roku z dumą ujawniła się jako lesbijka, a w wywiadzie dla 'Teen Vogue’ powiedziała: 'Nawet nie mogę wyrazić, jak ważne jest reprezentowanie. Dlatego to fantastyczny pomysł, że mogę to robić dla innych czarnych dziewcząt'”. Narrator kończy reklamę słowami: „Przed nami nadal długa droga, jednak mocne głosy takie jak Amandla pomagają nam razem rosnąć w dumę”.

Komentarze na temat reklam na mediach społecznościowych były mieszane, wahając się od jednoznacznej aprobaty do uwag typu „żadnego Nickelodeon” w naszych domach, i że na kanałach dla dzieci nie miejsca dla reklam poruszających problem orientacji seksualnej.

Autor: Deborah Bunting
Źródło: CBN News

pokaż więcej

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button